Tyrkiet

Mediemission

Tyrkere møder evangeliet på Youtube og Facebook

Den nye åbenhed overfor den kristne tro i Tyrkiet kommer til udtryk i kommentarsporene på sociale medier.

Af Samuel

Del artikel

Dansk Europamissions givere har sikret, at der kan produceres videoer af høj kvalitet til unge tyrkere.

siderne på Youtube og Facebook, hvor disse videoer deleshar der kunnet spores en positiv udvikling i kommentarerne, fra at være meget kritiske over for kristne til at være mere positive.

Seerkommentar

I dag tog jeg imod Jesusi mit hjerte. Det er en interessant følelse. En blanding af fred og kærlighed. Utroligt. Jeg føler, Jesus elsker mig. Jeg håber han ogsåmærker min kærlighed til ham. Må Jesus frelse os. Amen. 

Seerkommentar

Jeg fik fred af at se udsendelsen. Hvordan kan jeg blive kristen?

Seerkommentar

Jeg er muslim, men lytter til denne sang når jeg læser i Bibelen. Må den hellige Gud være med jer alle.

Seerkommentar:

Jeg spørger ud af nysgerrighed – hvorfor har I valgt kristendommen?

Seerkommentar:

Jeg foretrækker denne kristne sang frem for absurde, falske romantiske popsange. Du synger godt tyrkisk og udlændinge burde lytte til dine sange for at få en god forståelse for tyrkisk. Du er fantastisk. Som muslim elsker jeg dine sange. 

Seerkommentar:

Helt fantastisk. Interessant nok gør kristne sange altid indtryk på mig, særligt lovsange i kirker. Jeg er ikke kristen, men takket være Allah er der rig mangfoldighed i Tyrkiet. Det er meget interessant at bo i et land fuld af denne rigdom. Jeg respekterer kristne, de er gode mennesker.

Seerkommentar:

Jeg tilhører ikke nogen religion, men er dog imponeret over denne sang. Tak for denne sang. Den er vidunderlig. Det gør stort indtryk, at Jesus er så herlig og accepteredeat ofre sig for os på grund af sin dyrebare kærlighed.

Seerkommentar:

Jeg lærer nye ting hver dag, også om kristendommen. Jeg var muslim, før jeg mødte den kristne tro. Jeg taler ikke dårligt om islamog hvis du lytter til denne sang og får gåsehud, betyder det, at Gud kalder på dig. Prøv at høre, hvad Jesus siger. Må du opleve vækkelse og må Jesus lede dig fremad.

Seerkommentar:

Hvor er det en smuk kristen sang. Jeg elsker den.

Seerkommentar:

Guds børn er smukke. I er fantastiske lovsangsledere.

Seerkommentar:

Jeg er taknemmelig for jeres arbejde i Herren.

Videoer nedbryder skepsis mod kristne

Videoerne vises tusindvis af gange og ovenstående er blot få af hundredvis af kommentarer. Alle kommentarer er ikke positive, men der tendens til en mere positiv indstilling til kristne end før. Udover at formidle budskabet om Guds kærlighed i Jesus kan videoerne ligeledes bidrage til at nedbryde den traditionelt stærke nationalistiske skepsis i Tyrkiet mod konvertitkristne, der ofte ser etniske, tyrkiske kristne som forrædere, der har svigtet deres forfædres tro.  

Hjertelig tak til alle der beder for Tyrkiet og har støttet produktionen af kristne videoer, som når tiltyrkernes hjerter.

Støt nu