Sri Lanka

Bibelsmugling og -oversættelse

Pastor: Jeg er hjælpeløs hvis jeg ikke kan uddele bibler

Dansk ægtepar på ferie i Sri Lanka mødte pastor Karunaratne fra Anuradhapura. Han fortæller her hvordan han har brug for biblerne fra Dansk Europamission, da de er vigtige for de nye troende og hjælper dem til at vokse åndeligt. På billedet øverst står pastor Karunaratne lige til højre for ægteparret.

Af Samuel

Del artikel

Ellen og Alex Nielsen fra Odense kontaktede Dansk Europamission inden ferierejsen til Sri Lanka. De spurgte om de kunne komme i kontakt med lokale kristne og hjælpe til i vort bibeldistributionsprojekt for fattige kristne i landet.

Pastor Karunaratne fortæller: Jeg blev født i Anuradhapura. Jeg tjener i adskillige landsbyer i Anuradhapura.

Så snart folk accepterer Kristus som deres personlige frelser, spørger de efter en bibel. De fortæller mig om deres længsel efter at læse i Bibelen og eje deres egen bibel. Jeg har ofte følt mig hjælpeløs fordi jeg ikke har nok bibler til dem.

Jeg har kun råd til eksemplarer at Det nye Testamente, men det er ikke nok hvis de skal forstå Guds Ord fuldt ud. Jeg tror virkelig på at disse nye bibler er en stor velsignelse. Ved hjælp af disse bibler vil jeg kunne fortælle mere om Gud, og vil kunne nå flere mennesker.

Biblerne bringer kirkevækst

Pastor Karunaratne fortsætter: Efterhånden som flere og flere læser Bibelen, stiger antallet af troende for hver dag. Folk får øjnene op for at kun Jesus kan tilbyde dem frelse. Det er derfor biblerne er så vigtige for dem – de hjælper dem til at vokse i troen.

Må Gud velsigne jer, og mange tak for jeres gavmilde og venlige hjælp.

Se video fra en tidligere uddeling af bibler

[clip url=”https://vimeo.com/102912855″]

Du kan sikre at der uddeles flere bibler til fattige kristne i Sri Lanka. Det koster 40 kr. at sikre en fattig kristen familie en bibel.

Støt nu: 

Støt nu