Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

COVID-19: Iranere kommer til tro på Jesus og bliver helbredt

Iran er hårdt angrebet af virussen, covid-19, men selv i denne situation kommer mennesker til tro på Jesus

COVID-19: Iranere kommer til tro på Jesus og bliver helbredt

Eksempelvis oplevede Haleh at blive mirakuløst helbredt på et hospital i Tehran for coronavirussen. Hun var ikke kristen og led af alle symptomerne på et alvorligt tilfælde af coronavirussen, men havde et familiemedlem der var med i en huskirke. Huskirken bad, og da hun vågnede næste dag, havde hun det bedre og der var ingen tegn på sygdom. Der blev taget en test og hun var helt rask. Det skabte undren hos de iranske læger og andre patienter. Hvad skete der? spurgte de hende. ”Kristne bad for mig” svarede hun.

Jesus forkyndes aktivt

Iranere har i flere år været åbne over for evangeliet, men frygten for COVID-19 har gjort dem endnu mere søgende efter sandheden.

Huskirkeledere besluttede sig for at opfordre alle troende til at evangelisere. De troende svarede på denne opfordring med stor frimodighed, endda også nye troende. De ringer til familie og venner og fortæller dem om håbet de har i Jesus og tilbyder at bede for dem. De offentligør dristigt bibelvers og deler smukke lovsange på sociale medier, ifølge Dansk Europamissions samarbejdspartner Elam.

Resultatet er at mange iranere kommer til tro på Kristus

En familie i Shiraz så et nyt instagramopslag fra en fjern ven. De skrev til hende få dage senere: ”Vi er fanget herhjemme. Hver aften læser vi de vers du deler fra Biblen. Din Gud er så kærlig og mild. Kan vi snakke?” I dag er familien troende.

Med støtte fra Dansk Europamissions givere distribuerer modige iranske kristne også forsat nye testamenter – men de er nødt til at være kreative. For nyligt tog to unge mænd til at nabolag hårdt ramt af virussen. I stedet for at give Det Nye Testamente ansigt til ansigt, lagde de dem i beboernes postkasser.

Det koster 40 kr. at sikre, at et eksemplar af Det Nye Testamente smugles ind i Iran eller nabolande, hvor der også bor iranere.

Støt Iran: Nye Testamenter nu